Facebook

Hva kan vi lære av de store merkevarene?

Skrevet av feb 6, 2014

De store merkevarene i verden, altså de virkelig store som Coca Cola, Reddbull McDonalds og Starbucks (for å nevne noen) er giganter innen sine felt. De har enorme markedsandeler og selger sin personlighet i langt større grad enn de selger produktene sine. Alle vi andre lever i den virkelige verden. Vi har ikke verdensherredømme på det vi selger og vi kommer sannsynligvis aldri til å få det. Derfor er det lett å tenke ting som at det selvfølgelig er lettere for Cola som har råd til å ha skiltene sine i omtrent alle gater i verden, eller at Starbucks tjener penger fordi de ligger på hvert eneste gatehjørne, mens vi andre så vidt kan betale en annonse i avisen. Selvfølgelig har vi forskjellige utgangspunkt i forhold til de store kjedene, men kanskje vi lære noe av dem?   Hva er det som gjør at de selger? Det som først og fremst selger burgere og sukkervann er relasjonen mellom...