Facebook

Sjefens Blogg

Mitt ord er lov!

Skrevet av 13:48 i Blogg | 0 kommentarer

    En tipunkts sjekkliste for å bekrefte sine suverene egenskaper som leder.   1. Enhver leder bør minst en gang om dagen snakke nedsettende om sine ansatte.   2. Du bør minst fire ganger om dagen utvise kroppsspråk som viser at de ansatte gjør feil.   3. Alltid støtt deg på dine rådgivere, å tenke selv er forbudt!   4. Nåde den som utviser empati (her oppfordres straff).   5. Enhver ansatt skal alltid gjøre som sjefen befaler, DU har ALLTID rett.   6. Hvorfor være imøtekommende, en sjef skal utøve...

les mer

God kommunikasjon er den som er gratis.

Skrevet av 11:51 i Blogg | 0 kommentarer

Tilbake på jobb etter en anstrengende dag på sykehuset, hvor min yngste datter ble operert. Det var riktig nok en ganske standard operasjon, men allikevel en prøvelse både for far og for en tapper liten jente. Det ble en lang dag hvor barnet ble utsatt for mye og den bekymrede far bare kunne stå ved siden av sengen og støtte så godt han klarte. Men for et sykehus! Ingen kunne gjøre nok for oss.  Imøtekommelsen og ivaretakelsen overgikk alle mine forventninger og det et ble et flott møte med norsk helsevesen. Legen tok seg så god tid til oss...

les mer

Tar kommunikasjon på alvor

Skrevet av 12:31 i Blogg | 0 kommentarer

Jon Audun (22) og Øivind (87) mener bestemt at de fleste bedrifter ikke tar sitt eget kommunikasjonsarbeid seriøst nok.   Dette ønsker de å gjøre noe med, så de har nå startet eget kommunikasjonsbyrå for å ta tak i problemet. Byrået har fått navnet Trevisemenn AS. Navnet spiller på to ulike betydninger. På den ene siden henspiller det på den gode historien som er så godt fortalt at den står av seg selv over lang tid. På den andre siden handler det om samspillet mellom rådgiver og kunde, hvor kunden er en naturlig tredje vise mann i...

les mer

Kan du hjelpe oss?

Skrevet av 13:52 i Blogg | 0 kommentarer

Vi opplever at mange av leserne våre er veldig engasjerte og har en del tanker rundt det vi driver med. Dette har vi lyst til å dra nytte av! For å ta til oss noen av tankene som finnes der ute, spør vi: HVA FØLER DU SKAPER TILLIT HOS EN BEDRIFT? Altså, hva er den viktgiste tillitskaperen for deg? Det kan for eksempel være at kundeservice er lett å få tak i, god kvalitet på produkter og tjenester, åpenhet og ærlighet i markedsføring, og mange andre ting. Det er de små tingene som gjør de store forskjellene.   Svar gjerne i...

les mer

Hvilken merkevare?

Skrevet av 11:59 i Blogg | 0 kommentarer

En god merkevare bygger gode historier ved å skape illusjoner. Merkevaren sender ett signal om hvem avsenderen er. En god merkevare er ikke nødvendigvis knyttet opp mot et veldig godt omdømme, men det hjelper naturligvis. Adidas er en merkevare de aller fleste har et forhold til. De er også leverandør av landslagsdrakter til mange av nasjonene som skal delta i VM i fotball neste år. Nå er draktkolleksjonene til lagene presentert og det har kommet frem en betydelig endring av mange av nasjonenes «uniform». Er det greit at Spania skal spille i...

les mer

Innholdsmarkedsføring

Skrevet av 12:10 i Blogg | 0 kommentarer

Innholdsmarkedsføring eller content marketing som det gjerne kalles på utenlandsk, er kort fortalt fokus på innhold i egne medier. Det er slutt på tiden hvor bedrifter hadde plakater og avisannonser som eneste salgskanal. Bedrifter disponerer nå et hav av egne kanaler som kan (og skal) brukes spesifikt til å fremme egen merkevare. Dette gjelder web, magasiner, eventer og lignende, men i dette innlegget fokuserer vi kun på web. For å gjøre dette kort og greit sier vi : Hvorfor? og hvordan?   1. Hvorfor Det er flere grunner til å drive...

les mer

Ny i bransjen!

Skrevet av 13:44 i Blogg | 0 kommentarer

Det lille firmaet med navnet som ingen riktig vet hvordan de skal tolke. Det er oss! To gutter som kaller firmaet sitt Trevisemenn. Er det morsomt, er det arrogant, interessant?  Vi har gått motsatt vei av det de fleste andre gjør eller sier vi bør gjøre. Skal du følge malen må du ta deg en kommunikasjonsutdannelse, få deg en jobb og etter en del år starte eget firma. Vi tok hver vår mastergrad i strategisk kommunikasjon og startet rett fra skolebenken. På pinnestoler i en gul lesesal på UiA startet vi opp. Helt uten penger, men ikke uten...

les mer

Nettverk som ressurs

Skrevet av 10:49 i Blogg | 0 kommentarer

Vi to karene i Trevisemenn har forvillet oss inn i kommunikasjonsbransjen med en naiv tanke om at god kommunikasjon handler om å være ærlig, tydelig og kreativ. Derfor er det med stor forskrekkelse vi leser i avisen at alt i bunn og grunn handler om å kjenne de rette menneskene. Vi har ingen ministre på blokka. Ikke har vi redaktører i lomma heller. Vi blir ikke en gang invitert til Fredriksens julelunsj… Hva gjør vi da? Ok. Det nest beste er å ha kontakter langt borte. ”Jammen vi har en grafisk designer i New York”, eller ”en grisedyr...

les mer

Passiv aggressiv kundekontakt

Skrevet av 12:52 i Blogg | 0 kommentarer

I dag var jeg innom en bilforhandler i kristiansand for å kjøpe to nye dekk. Jeg fikk hjelp av en hyggelig service-kar som sjekket dekkene og bestilte nye. Før jeg gikk fikk jeg avtale-kortet som bilder over viser (beklager den fryktelig dårlige bildekvaliteten). «Vi har reservert tid for Deres bil til verkstedsbesøk hos oss onsdag den 20/11 2013 kl 09.30 og håper De vil komme – som avtalt». La oss ta en titt på slutten der: «håper De vil komme – som avtalt» Det er tydeligvis en del kunder som ikke dukker...

les mer

Tiden leger alle sår?

Skrevet av 12:49 i Blogg | 0 kommentarer

Dumme ting har vi gjort alle sammen. En liten hvit løgn som brukte boomerangens sentrifugalkraft og traff deg mitt i ansiktet, eller det uheldige bildet med kebaben og lyktestolpen kl. 03.00 natt til søndag. Shit happens, MEN kan eller bør alle  handlinger tilgis? Og hvor langt tid tar det før ting er glemt? Er det ikke sånn at dømmekraften vår av så sentral karakter at når den svikter, bør det få konsekvenser utover det å bli vurdert på et juridisk grunnlag? Kan vi utelate tidligere handlinger når en bedømmer hvordan en fremstår i dag?...

les mer