Facebook

Tillit

Skrevet av des 16, 2013

Det blir mye mas fra meg om begrepet tillit. Men det er ikke uten grunn jeg maser om det.

Ved å fokusere på tillit som generator i markedsføringen bygger man en langvarig relasjon til kundene. Salgsutløsende reklame er veldig avhengig av å reproduseres. Det er veldig bra for å booste salget i korte perioder, men det har veldig kort varighet før du må gjøre det igjen.

Derfor er relasjoner bygget over tid mer stabile og forutsigbare. Den sannsynligvis beste måten å gjøre dette på er å by på seg selv. Vi spurte for ikke så lenge siden på bloggen ”Kan du hjelpe oss?” hva folk synes skaper tillit hos bedrifter. Der fikk vi inn mange gode svar, både på bloggen, via facebook og på mail.

Nå skal ikke jeg si at våre lesere er mer reflekterte enn andre, men de later til å være en veldig oppegående gjeng. Det som gikk igjen som en rød tråd i besvarelsene var kompetanse og bransjekunnskap.

En ypperlig måte å bygge tillit til kundekretsen din er å nettopp å vise kompetanse og bransjekunnskap. Tør du dele av kunnskapen gratis? Mange synes det er litt vel risikabelt å skulle fritt fortelle om alt de kan uten å ha noen garanti for å tjene noen penger på det. ”Hva om noen bare tar informasjonen og gjør det selv?”

Ja det kommer til å skje. Noen tar til seg informasjonen og løser ting selv uten å involvere deg på noen måte. Men det gjør ingenting! De som gjør det ville aldri ha brukt pengene sine på deg uansett og da er det vel like greit at du i det minste kunne gi dem kunnskapen til å gjøre det riktig? Fortjenesten på den andre siden er at du får vist hva du kan og hvem du er. Det er det samme om du driver med Eiendomsmegling, flis, møbler,  trapper og vinduer, eller kommunikasjon sånn som oss.

Det viktigste er at du viser frem hva du kan slik at det ikke er noen tvil. Gi av deg selv, vis og fortell hva du kan og ikke vær redd å tøyse litt av og til. Da vil folk se at du er et vanlig menneske med en spesifikk kompetanse og ikke bare en vegg av en bedrift med skjulte hensikter. Folk flest er tross alt alminnelige mennesker som ikke ønsker annet enn å jobbe med det de brenner for. VIS DET!

 

Er du usikker på hvor du skal begynne så er det bare å spørre oss HER, helt gratis!

 

Kommentarer

kommentarer